Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 511
Loading...

Тема: Підсумковий контроль.

Дізнаємось

Комплексна оцінка рівня засвоєння студентами фундаментальних знань, умінь та практичних навичок з усіх розділів навчальної програми.

Навчимось

Додаток I. Перелік практичних навичок та умінь.
Для демонстрування здатності виконання з застосуванням набутих знань:

Мікроклімат та Освітлення (Навички 1-6)
Визначення та оцінювання температурного режиму, вологості повітря, руху повітря в приміщенні.

Визначення та оцінювання атмосферного тиску.

Планування заходів щодо профілактики захворювань, пов’язаних із впливом на організм шкідливих чинників мікроклімату.

Визначення та оцінювання показників природного освітлення в приміщенні (СК, КПО).

Визначення та оцінювання штучного освітлення житлових і громадських приміщень.

Проведення гігієнічних заходів щодо поліпшення стану освітленості житлових і громадських приміщень.

Водопостачання (Навички 7-12)
Відбір проби питної води з централізованих та децентралізованих джерел водопостачання для органолептичного, токсикологічного та бактеріологічного дослідження.

Проведення органолептичного дослідження питної води та вмісту залишкового хлору у воді.

Оцінювання якості питної води за органолептичними, хімічними та бактеріологічними показниками.

Описування видів водопостачання конкретних населених місць — централізованих і децентралізованих систем.

Визначення та оцінювання методів поліпшення якості води (освітлення, знебарвлення і знезаражування).

Проведення санітарно-освітньої роботи щодо профілактики захворювань, пов’язаних з якістю питної води.

Санітарна охорона Ґрунту (Навички 13-17)
Відбір проби ґрунту з досліджуваної ділянки.

Проведення гігієнічне оцінювання ґрунту за даними санітарного обстеження ділянки та результатами лабораторного аналізу проб.

Планування та виконання профілактичних заходів щодо санітарної охорони ґрунту з метою профілактики захворювань.

Розроблення заходів щодо збирання, видалення та знешкодження відходів з ЗОЗ.

Проведення санітарно-освітньої роботи щодо профілактики захворювань, пов’язаних із забрудненням ґрунту.

Гігієна Харчування (Навички 18-22)
Оцінювання адекватності харчування за меню-розкладкою.

Орієнтовне експрес-оцінювання якостей хліба, молока, м’яса, консервів, розшифрування маркування консервів, визначення придатності харчових продуктів до споживання.

Відбір проб продуктів для направлення на лабораторні дослідження (при розслідуванні випадків харчових отруєнь та інших невідкладних випадках).

Оцінювання і забезпечення дотримання гігієнічних вимог до організації роботи харчоблоку ЗОЗ: обладнання, інвентарю, посуду, термінів проведення профілактичних обстежень, правил особистої гігієни та гігієни праці персоналу харчоблоку.

Розроблення заходів щодо профілактики харчових отруєнь.

Гігієна Праці та Диспансеризація (Навички 23-27)
Визначення рівня захворюваності робітників певної дільниці, цеху, підприємства тощо.

Графічне зображення результатів аналізу захворюваності та оцінювання їх.

Визначення контингенту працівників для проходження періодичних медичних оглядів.

Організовування і контролювання процесу проходження медичних оглядів.

Організовування і здійснення санітарно-освітньої роботи з працівниками різних галузей народного господарства з використанням сучасних методів і форм.

Гігієна Дітей та Підлітків (Навички 28-33)
Визначення та оцінювання антропометричних показників фізичного розвитку дітей і підлітків.

Визначення та оцінювання індивідуального фізичного розвитку за методом шкал регресії.

Оформлення медичної документації.

Надання гігієнічних рекомендацій щодо режиму навчання та відпочинку школярів, їх оздоровлення впродовж року.

Надання гігієнічних рекомендацій щодо обладнання приміщень і предметів дитячого вжитку.

Проведення лекцій, бесід та інших заходів гігієнічного навчання і виховання.

Гігієна ЗОЗ (Навички 34-37)
Трактування гігієнічних вимог до земельних ділянок для розміщення ЗОЗ, їх забудови, до планування, обладнання і режиму експлуатації окремих відділень, палатних секцій і палат, спеціалізованих приміщень.

Оцінювання умов роботи медичного персоналу: освітлення, опалення, вентиляції тощо.

Оцінювання санітарно-гігієнічного і протиепідемічного режимів ЗОЗ, інтерпретація значення оптимального гігієнічного режиму для підвищення ефективності лікування пацієнтів, профілактики внутрішньо-лікарняних інфекцій, створення оптимальних умов праці персоналу.

Проведення санітарно-освітньої роботи з пацієнтами та їх родичами з використанням різних методів і форм.

Додаток II. Перелік питань до підсумкового контролю.
Основні аспекти розвитку профілактичного напряму медицини.

Форми та методи профілактичного напряму медицини.

Зв’язок профілактики з іншими галузями медицини. Гігієна як підґрунтя профілактичної медицини.

Закони гігієни. Питання гігієни та профілактики в програмі ВООЗ “Здоров’я для всіх у ХХІ столітті”. Основи законодавства України про охорону здоров’я та санітарно-епідеміологічне благополуччя населення.

Центри громадського здоров’я, її структура та завдання.

Методи санітарно-гігієнічних досліджень.

Дія комплексу чинників навколишнього середовища на організм людини.

Основні принципи гігієнічного нормування.

Атмосфера як елемент біосфери та чинник здоров’я (структура, склад, властивості, можливі зрушення у стані здоров’я, захворювання).

Способи охорони атмосферного повітря від забруднень.

Метеорологічні чинники як виробнича шкідливість.

Зрушення в стані здоров’я та захворювання, зумовлені впливом метеочинників. Заходи профілактики.

Гігієнічне значення вентиляції приміщень.

Фізичні чинники атмосфери та їх гігієнічне значення.

Атмосферний тиск як виробнича шкідливість. Профілактика захворювань цивільного населення та військовослужбовців під час роботи, що пов’язана з впливом високого й низького атмосферного тиску.

Мікроклімат приміщень та його гігієнічне значення. Класифікація мікроклімату.

Гігієнічні основи оцінювання мікроклімату приміщень. Методика комплексного оцінювання впливу метеорологічних чинників на організм людини.

Температура повітря, її гігієнічне значення, методика дослідження. Профілактика переохолодження та перегрівання організму.

Вологість повітря, її гігієнічне значення, методика дослідження.

Сонячна радіація та її гігієнічне значення. Профілактика теплового та сонячного ударів.

Вплив ультрафіолетового та інфрачервоного випромінювання на організм. Профілактика захворювань під час роботи, що пов’язана з впливом ультрафіолетової та інфрачервоної радіації.

Освітлення та здоров’я. Гігієнічні вимоги до освітлення. Методики визначення та оцінювання природного і штучного освітлення.

Зрушення в стані здоров’я та захворювання, що виникають в умовах недостатнього освітлення. Профілактика міопії в дітей і підлітків.

Клімат і здоров’я населення (визначення, класифікація, чинники, що формують та характеризують клімат, їхня гігієнічна характеристика).

Акліматизація людини (види, чинники, що впливають на акліматизацію, гігієнічні рекомендації).

Погода і здоров’я населення (визначення, класифікація, чинники, які формують і характеризують погоду, вплив на організм людини). Геліометеотропні реакції та їхня профілактика.

Вода як чинник навколишнього середовища, її фізіологічне, гігієнічне, епідеміологічне та господарське значення.

Водопостачання та здоров’я населення (характеристика джерел і систем водопостачання, гігієнічні вимоги до питної води). Заходи санітарної охорони водойм.

Методи відбору проб води для хімічного і бактеріологічного дослідження, її консервування та транспортування.

Органолептичні властивості води, методика дослідження.

Бактеріологічні показники якості питної води.

Очищення води (види, методи, засоби та прийоми). Показники якості очищення води.

Знезаражування води (методи, засоби, прийоми). Показники якості знезараження питної води.

Показники процесів самоочищення води у водоймах. Оцінювання якості води в польових умовах.

Санітарне очищення населених місць і здоров’я населення. Гігієнічні принципи проведення та показники якості санітарного очищення.

Гігієнічне значення ґрунту. Показники санітарного стану ґрунту.

Заходи щодо санітарної охорони ґрунту. Профілактика захворювань, пов’язаних із забрудненням ґрунту мікробного та немікробного характеру.

Урбанізація та проблеми охорони здоров’я.

Гігієна планування та забудови населених місць. Гігієнічне значення зелених насаджень.

Гігієнічні вимоги до житла. Вплив житлових умов на стан здоров’я та працездатність людини.

Гігієнічні принципи раціонального харчування. Показники адекватності та збалансованості харчування.

Класифікація та гігієнічна характеристика основних харчових речовин. Фізіологічні норми потреби в основних харчових речовинах і енергії різних груп населення.

Основні принципи проведення санітарної експертизи харчових продуктів. Харчові отруєння бактеріальної природи, заходи профілактики.

Гігієнічні основи лікувально-дієтичного харчування.

Методики відбору проб їжі для лабораторного дослідження.

Охорона праці медичних працівників, профілактика професійної захворюваності.

Психологічні та психогігієнічні проблеми безпеки та охорони праці медичних сестер.

Класифікація виробничих шкідливостей. Система заходів з профілактики професійних захворювань та виробничого травматизму.

Гігієнічні основи профілактики та реабілітації професійно-зумовленої патології.

Класифікація основних видів і форм трудової діяльності. Гігієнічне оцінювання ступеня тяжкості та напруженості праці, методи дослідження.

Наукова організація праці. Заходи боротьби зі втомою.

Шум як виробнича і побутова шкідливість. Профілактика захворювань серед цивільного населення та військовослужбовців, робота яких пов’язана з впливом шуму.

Вібрація як виробнича шкідливість. Профілактика захворювань населення під час роботи, яка пов’язана з впливом вібрації.

Гігієнічне оцінювання електромагнітного та лазерного випромінювання. Організація заходів щодо профілактики шкідливого впливу НВЧ-поля.

Пил як виробнича шкідливість. Профілактика пилової патології в умовах цивільної та військової праці.

Гігієна сільськогосподарської праці. Професійні шкідливості. Зрушення в стані здоров’я та заходи щодо їх профілактики.

Комплексне оцінювання стану здоров’я дітей і підлітків. Групи здоров’я.

Методика вивчення захворюваності та функціонального стану організму дітей і підлітків.

Фізичний розвиток як один з найважливіших критеріїв оцінювання стану здоров’я дітей і підлітків. Методики оцінювання фізичного розвитку.

Гігієнічні основи навчально-виховного процесу.

Гігієнічні вимоги до режиму дня дітей і підлітків. Психогігієнічні основи навчальної та позашкільної діяльності.

Рухова активність та здоров’я дітей і підлітків. Гігієнічне оцінювання рухової активності учнів.

Акселерація фізичного розвитку дітей і підлітків як соціально-гігієнічна проблема.

Гігієнічні принципи лікарняного будівництва та створення оптимальних умов для перебування пацієнтів і роботи медичного персоналу.

Гігієнічні аспекти організації праці медичних працівників. Профілактика професійно зумовлених захворювань медичних сестер.

Гігієнічні вимоги до палатної секції та лікарняної палати. Методики визначення мікрокліматичних умов у палаті.

Гігієнічні вимоги до облаштування, обладнання та експлуатації різних відділень лікарні (приймального, терапевтичного, хірургічного, акушерсько-гінекологічного, дитячого тощо). Санітарно-протиепідемічний режим.

Основні заходи профілактики внутрішньолікарняних інфекцій.

Гігієнічні основи здорового способу життя. Чинники ризику та їхня профілактика.

Гігієнічні принципи загартовування. Методика проведення загартовувальних процедур.

Значення особистої гігієни в житті людини.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
3 лекції
1
2
3
4
5
6
7
3 практичні заняття
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60